Cat Ba Island (Ha Long Bay)

05082014/06082014

Esgotats però contents! Ja som a Cat Ba! Després de 23 hores viatjant non stop (que al canvi en dies per diferència horària ha estat dia i mig).
Vam sortir de Gelida ahir a les 8 AM (dia 05/08/2014) el primer vol amb British Airways direcció London (Gatwick Airport) on fem transfer amb Vietnam Airlines cap a Ha Noi on hi arribem a les 7.45 AM del dia 06/08/2014.
Hi diverses opcions per arribar a Ha Long Bay i d'allà cap a la illa de Cat Ba. Les més econòmiques passen per la ciutat de Ha Noi i agafar Shuttle Bus cap al port de Ha Long Bay. Tot i que les infraestructures estan prou bé ens suposa una hora mínima de viatge al centre de Ha Noi més l'estona a trobar una agència on comprar els bitllets i agafar el Bus més el temps de viatge.
Per això decidim fer un pagament extra i negociem amb un taxista per anar directament a Haiphong (ciutat industrial) d'on surten uns Speed Boats que et duen directament a Cat Ba i et deixen al sur de la illa al centre del poble. Via Ha Long et deixen al nord de la illa d'on llavors s'ha de agafar un Local Bus i travessar la illa fins el poble el que suposa un augment més de temps.
Valorem totes les possibilitats i ens mereix el pagament (car) del taxi. El Jet Lag ja fa de les seves i 60€ que ens costarà el trajecte ja ho teníem contemplat.
Trajecte de 110 Kms. de l'aeroport al port de Haiphong en gairebé 4 hores! Circulen molt i molt lentament! De camí ja veiem les tombes a banda i banda de la carretera. Els vietnamites enterren els morts en els terrenys de la família.
Un cop a Haiphong arribem justos per agafar el darrer Speed boat abans del migdia. Viatge d'una horeta amb Speed Boat a rebentar on veiem les primeres formacions càrstiques tan característiques de la Zona de Ha Long.
Arribem a Cat Ba Island cap a les 14h.

El port es just al 'passeig marítim' on hotels, bars, restaurants, tendes estan disposades totes a peu de costa. Fem parada al 'Good Ones' i dinem alguna cosa abans de buscar on dormir. Fa molta xafogor!.
Trobem un hotel on després de negociar preus ens hi allotgem i fem una dormideta de 2 hores i mitja. Estem prou alts com per poder 'gaudir' del poc aire que bufa de tant en tant.
Acabem de començar el viatge però com no amb el coet al cul (dissabte hauríem d'arribar a Sa Pa, un poblet a les muntanyes al nord de Vietnam). Volem veure coses i les distancies son llargues i lentes així que contractem un trekking per demà al Parc Natural de Cat Ba (uns 18$). Una caminada pel mig de la selva de 5 horetes. D'allà agafarem un barco típic dels de aquí i anirem a visitar a Ha Lan Bay (diuen que una de les guapes i menys concorregudes que Ha Long Bay).

07082014

Ens llevem a les 7 AM. Preparem equip pel passar el dia. Avui trekking per la selva!. Esmorzem a les 7.30 AM ja que a les 8 AM hem d'agafar un Local Bus que ens durà al Parc Natural de Cat Ba. Tot i que no teniem gens clar si ho fariem ja que el monsó és ben present. Cel encapotat i plovent. Aquesta nit ha estat a tope de llamps i trons. Tot i així ens plantem a l'entrada del parc.

Som un grup de 6 i el guia (un local d'allò mes amable i atent). Una parella de biòlegs anglesos, 2 australianes i nosaltres. Plou a mars i la xafogor és tremenda. Regalimem aigua i suor!.

La primera part és còmode i facilota de fer.

Bitxos varis, serps, quantitat de granotes, insectes de... tengo un palo! i escalopendres que a diferència de les que havia vist als Monegros a Saragossa aquestes son de pam i mig de color marró i potes i agulló beige. Impressionen!

Llavors comença lo bo! Ens endinsem a la zona més selvàtica. La poca llum que els núvols deixen passar desapareix sota la frondositat de la flora. Es fosc. Avancem per un sender estret sota 1000 fulles de plantes que de tant en tant fan desaparèixer el camí.

Seguidament ascendim aquest paisatge càrstic entre rocs afilats i escarpats. Anem xops de cap a peus. Aigua i suor a dojo. Aconseguim veure la llum enmig de tanta natura viva breument en una mitja dotzena de vegades al llarg de tota la travessa.
En total un top de 5 pics d'aquesta carena carstica amunt i avall entre roques afilades i humides (el pas ha de ser lent i assegurat per no trencar-te en un obrir i tancar d'ulls!), entre manglars (acumulacions d'aigua tremendes en extensió al bell mig de tot plegat).

I com no anar traient-se els 'liches' (sangoneres) que s'arrapen a la pell al minim contacte. Moltes d'elles es troben als arbres on ens recolzem per sortejar el desnivell del cami. Aranyes de pam (els mascles, ens explica en Ben el biòleg, fan 3mm).

Després de 5 hores ben bones patejant arribem a un poblat enmig d'arrossals i búfals pastant. Vistes de la carena feta. Em recorda una mica als Annapurnes.

Fem parada en una de les cabanes pel Lunch. Com el quico!.

De camí el guia va agafant una mena de salta montes per anar picant.
Ens dirigim a una mena de embarcador on ens recull una barca.

Allà ens retrobem en Dani, Simone, Pablo y Emilio. Tots de Logronyo menys en Emilio que es mañico i allotjats al mateix hotel que nosaltres. Fem volteta per Lan Ha Bay i paradeta a la Monkey Island on fem birreta i la fem petar fins tornar a Cat Ba.

De tornada gaudint del paisatge i les cabanes flotants dels pescadors.

Estem petats però feliços. Tota una aventura.

Si algú s'anima a fer-ho sense guia recomanem precaució, és un trekk que amb monsó i la quantitat de bitxos i natura que hi ha pot resultar complicat i un cop t'endinses sovint el camí es perd de vista i l'accés no és fàcil. Una relliscada i te la jugues!. Tot i així pensem que es pot fer per lliure.
Quedem per sopar amb els vecinos.

Sabeu el dit de 'gato por liebre'? Doncs aquí ve a ser 'perro por pollo!'(no comments!) i anar al Good Ones a fer una copa (u més) de despedida.

Cap a les 24 hores al hotel a fer motxilles per dirigir-nos a Sa Pa via Ha Noi.

08082014

Ens llevem a les 7AM. Agafem bus, speed boat i encara 2 busos més!. Caos motoritzat i elèctric! (tot i que a diferència de Kathmandú aquí les línies elèctriques tenen el nom del propietari/local).

Un Cop a Ha Noi agafem un taxi amb en Ben i la xicota (el biòlegs anglesos) per arribar a OLD QUARTER. Diguem que la zona motxil·lera de Ha Noi.

En arribar cap a quarts de dues mirem preus a les Travel Agency per lligar un bitllet a Sa Pa amb night train. No hi ha places així que agafem per un Sleeping Bus per aquest vespre. Com encara tenim temps fem una volta i un mos. Fa tanta calor i humitat!!!