Sa Pa

09082014

Ja som a Sa Pa! A falta de patejar la primera impressió es boníssima! Muntanyes arreu i ni rastre d'aquella xafogor aclaparadora d'aquests dies enrere.

Hem arribat amb sleeping bus a les 6 AM. Autocar de 3 files de lliteres amb les llums de neó i manteta inclosa.

El viatge prou mogut i prou be. A mitja nit parada en una carretera en una mena de menjador gran on servien sopar als locals. Allà vam demanar una sopa tremendament bona (i equivalent a la Thukba nepalí). Pho Bo Ga li diuen.
Tal com haviem llegit en blogs abans del viatge ja hi ha tot de dones H'Mong esperant per convèncer-nos a fer un homestay en algun poblat a la muntanya. 'Maybe tomorrow!'

El primer passar pel Tourism Office a buscar un plànol. Esmorzar al mateix jardí de la oficina.

Buscar allotjament on deixar motxilles, donar-nos una dutxa i voltar que hi ha molt bones vibres!.
Per variar fem una mini dormideta i cap a les 12 del migdia ens posem en marxa. Fem una volta de reconeixement pel poble des de la Center Square fins al Hoa Lake i baixant per Cau Mai, el que sembla el carrer de les tendes pels guiris.

Tot sortint del poble ens retrobem amb en Jorge i la Sílvia acompanyats d'en Dani un noi de Terrassa prenent una Bia Ha Noi (cerveseta) amb vistes a la vall i Fan Xin Pan (del que no es veu el pic per les boires i que finalment no podrem fer pel temps). Acaben de fer el mini trekk de Cat Cat.

Després de fer-la petar anem cap a la center square on muntaven alguna mena de tinglado.

A l'altre cantó de la plaça hi ha una mena de menjadors on la gent local hi va a jalar. Ens hi afegim i demanem la Pho Bo (sopa).

Una noia joveneta (la única que xapurreja anglès de tots ells) ens explica com la fan i els ingredients: Rice Noodles, Spring Onion, Hat Dien (que no sabem ben be que es), gotetes de llima i chili. Tremenda! Ho acompanyem amb unes garlic stir fried i vegetables spring rolls. Aquest lloc s'acabarà convertint en el nostre lloc de menjar habitual. En acabar tornem a la Center Square on feien un espectacle popular de cant i dansa. Els homes i dones més grans cantaven a mode de karaoke i els més petitons represenaven escenes d'amor i de guerra.