Lin Ho Trekking

10082014

Gran dia! Cau un monsó de collons durant la nit! Pel que ens llevem a quarts de nou i tornem al jardinet del tourist office per esmorzar. En acabat passem pel super a comprar alguna cosa pel trekking d'avui i de pas un ponxo per la pluja.

Ens dirigim a cap a Cat Cat. En els blogs expliquen que es un trekk de 1/2 dia.

En realitat es una passejada a la Font del Senyor (pel que sou de Gelida). De camí ens trobem en Carles i la Pamela, una parella de Gelida, a Vietnam! (més endavant ens tornarem a trobar a Tailàndia) per flipar!
Comencem la volta a Cat Cat.

Entre camps d'arròs, ànecs, gallines, galls, porc vietnamites...

I canyes de bambú a dojo! Grosses, altes i amb les que es fabriquen tota mena d'estris i artil·lugis com les canalitzacions d'aigua.

Tot passejant fins arribar a un salt d'aigua.

Vist tot decidim endinsar-nos per un sender que sembla baixa la vall (Lin Ho trekking).

Mirem mapa per agafar direcció Lin Ho, un poblat H'Mong més al sud. El sender serpenteja entre mig d'arrosals. Paisatge espectacular!

Granotes a dojo i de tant en tant algun H'mong carregat/da amb els cistells, nen passejant els bous/bufals...

...alguna dona treballant la terra (crec que ens hem creuat amb 3-4 persones locals, cap turista!).

Patejada guapa de 5 horetes i escaig, gaudint de les vistes i la verdor que aquí també es desborda.

El tram final abans d'arribar a les 4 cabanes que conformen el poblat és d'allò més selvàtic.

Al poblat veiem una xicota fent tapis de punt de creu que després venen o trobes a les tendes handicraft. Son unes cracs!

El darrer tram seguim als locals a través del que semblen short cuts (dreceres) fins arribar a la carretera.

Aquí si que la suem! Tot i que el clima es fresquet. Imprescindible dur prou aigua!

En arribar paradeta a la center square. Es el punt de reunió del poble. Mentre gaudim de la vida a Sa Pa una parella de catalans se'ns apropa preguntant pel poble. Acaben d'arribar de Laos i semblen petats. Els fem 5 cèntims del poquet que hem viscut i s'animen a venir a sopar als menjadors locals. Ell es diu Albert i ella Verònica. La dona del tenderete somriu en veure'ns! A la taula del costat hi havia un grup de nois que ens convida a licor d'arròs. Només els nois! Tot sopant i explicant-nos històries del viatge ens hem cardat una ampolla de licor d'arròs i mitja d'un altre licor més fort que no sabem ben bé que és. La dona del restaurant està encantada amb nosaltres i ens regala una altra ampolla que ens duem a la central square a fer botellón. Dies de super llunes!

La gent ja s'ha retirat i queda alguna dona H'Mong que en desistir de vendre s'afegeix a la conversa. Això es vida! Darrera cigarreta i cap al hotel a dormir! Demà agafarem motos per fer ruta a veure cascades (Silver Waterfall), poblat Red Dzao (Tá Phin) i una cova (Hang Tá Phin) que diuen t'hi perds.